Bijzonder, gezelligheid en genieten! - Reisverslag uit Kumbo, Kameroen van Ilse - WaarBenJij.nu Bijzonder, gezelligheid en genieten! - Reisverslag uit Kumbo, Kameroen van Ilse - WaarBenJij.nu

Bijzonder, gezelligheid en genieten!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

22 April 2013 | Kameroen, Kumbo

Dames & heren,

Ten eerste hebben we echt een heel gezellig weekend gehad! We zijn dit weekend naar Njinikom geweest bij de andere 3 meiden! Onze leraar Rob was ook gekomen, omdat het ziekenhuis daar 50 jaar bestond. Leuk om te zien hoe ze hier feest vieren. Mensen met lelijke jurken en prachtige verkleedpakjes. Erg leuk om te zien! (Foto’s volgen op Facebook)
’s Avonds gezellig met z’n allen gegeten, de buren aten ook mee! Veel gelachen, het was een erg leuke avond. De volgende dag hadden de buren ons meegenomen naar mooie plekjes in Njinikom en zijn we op bezoek geweest bij een man en zijn familie die daar in het dorp wonen. Ze hadden voor ons gekookt, geit met foofoo. En Lucky me, ik had het oog van de geit… Foo foo is hier een traditioneel gerecht wat eruit ziet als een deegbal en daar smaakt het ook naar.
De mensen zijn hier erg gastvrij, ze laten ons allerlei mooie plekjes zien, vertellen van alles over hun cultuur, leven en tradities. Super om te mogen ervaren!
Zondag om 2 uur terug gereden naar Shisong en om half 6 waren we thuis 

Vorige week zijn we verhuisd naar de huisjes waar we de komende 2,5 maand verblijven. We zaten hiervoor in een best nieuw gebouw, maar toen ik hier kwam.. Het stonk, het is oud, zag er vies uit, er zitten veel insecten, spinnenwebben en m’n bed valt zo ongeveer uit elkaar.. Ik vond het echt een ramp! Nu ik er eenmaal zit valt het allemaal toch best mee en went het vanzelf. Als ik dit overleef, overleef ik ieder verblijf wel denk ik zo. Mieke heeft zelfs gezelschap, ze heeft een krekel in haar huisje! Ze hoort hem wel, maar ziet hem niet…

Daarnaast heb ik vorige week meegelopen in het Cardiac Centre op de Intensive Care Unit. Zo apart, dat is echt de tegenovergestelde wereld van het General Hospital. De ICU ziet er zo ongeveer uit als de IC bij ons. En ik heb mee mogen kijken met een hart operatie bij een jongentje van 8 maanden, super interessant om te zien hoe een hartje er in werkelijkheid uit ziet en wat er allemaal gebeurt bij zo’n operatie.
Deze week loop ik mee op de paediatric post op ward in het Cardiac centre, de eerste dag was al erg geslaagd! Kindjes zijn zo schattig en ik vind het leuk om contact met ze te hebben. Op de ICU gaat dat namelijk haast niet, omdat ze daar te zwak voor zijn.

Verder hebben we vandaag, toevallig, een man ontmoet die in Nederland woont, maar oorspronkelijk uit Kameroen komt. Hij is hier nu voor vakantie. Gek genoeg woont hij ook nog eens in Nijmegen!! Daar gaan we volgende week dus ook nog een keer op bezoek.. Hij kan ons mooi de ins en outs over Kameroen vertellen!

Foto’s up loaden baat niet op deze site, dus ik verwijs jullie door naar mijn facebook!
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.376696092444229.1073741826.100003115237945&type=1

Ik wens jullie allemaal een fijne meivakantie en een leuke Koninginnedag!!

Dikke pakkert uit Kameroen!!!!

  • 22 April 2013 - 21:59

    Ton En Els:

    ha Ilse
    leuk voor je dat het weekend zo geslaagd was. Ja het zal best een hele belevenis zijn daar, al die cultuurverschillen. Maar top dat je het mee mag maken. Ook fijn dat je het goed naar je zin hebt en ook samen met Mieke en Ingeborg. De kamer is wel wat minder maar och alles went.
    De tijd zal zo voorbij zijn met al die nieuwe belevenissen.
    gr. en dikke kus van pa en ma

  • 22 April 2013 - 21:59

    Manon:

    Haaa pils!

    klinkt goed daar, wat een ervaringen allemaal zeg!
    Geniet er van.

    liefs Manon

  • 22 April 2013 - 22:03

    Silke:

    Leuk hoor, al die ervaringen! Ben benieuwd hoe dat oogje smaakte ;)
    Hé maar neem je voor mij zo'n superschattig kindje mee naar NL, zou ik erg leuk vinden! hihi!
    Geniet ervan, XXX

  • 23 April 2013 - 03:07

    Stef:

    Ola,
    klinkt als een mooi avontuur.
    geniet ervan!
    gr uit Brazilië
    ps gemiddelde spin legt 100 eieren, soms wel 2000. Dus wees niet bang ook jij heb voldoende gezelschap.

  • 23 April 2013 - 21:53

    HeTL:

    Hey (schoon)zusje,

    Goed om te horen dat je je vermaakt. Leuke foto's op Facebook, de sanitaire voorzieningen zijn zo te zien beter als in je studentenflatje.

    Blijf vooral leuke verhalen en foto's posten. Let goed op jezelf en de andere dames maar ik begreep dat er wel een (geiten)oogje in het zeil wordt gehouden. ;-p

    Groetjes Hilke en ik en natuurlijk een dikke kus van Liselotte.

  • 25 April 2013 - 09:09

    Hein En Christel:

    Ha Ilse,

    Zo te lezen vermaak je je wel aldaar. Heel wat leermomenten voor je opleiding al opgedaan. Het vertoeven in een heel anders wereld dan hier (Haps) is natuurlijk ook niet verkeerd.
    Geniet nog van alles wat komen gaat. Dat gaat wel lukken, lijkt me.

    Groeten uit Haps.

  • 25 April 2013 - 21:59

    Agmnes En Jo:

    Ha Ilse,

    Je begint de verplegerstaal al aardig onder de knie te krijgen, tenminste, je gebruikt, althans voor ons, al moeilijke woorden zoals paediatric post op ward???
    Fijn dat je interessante, leuke, dingen meemaakt en dat je het ook leuk vindt, op je schoon verblijf na!!
    Blijf genieten en tot hoors.
    Groetjes van fam. Hendriks

  • 26 April 2013 - 21:04

    Yvonne En Maria:

    Hoi Ilse,

    volgens ons heb je het daar helemaal goed naar je zin. Je schrijft trouwens ontzettend leuk, je plezier en enthousiasme spetteren van het computerscherm af.
    Hier is het voorjaar begonnen, de plantjes in de moestuin beginnen al op te komen en het schoffelen gaat ook weer beginnen. Is het bij jullie qua temperatuur goed te doen, ben je al lekker bruin. Zal mooi kleuren bij je witte zustersjas.

    Ilse tot horens.

    lieve groetjes,
    Yvonne en Maria

  • 27 April 2013 - 07:35

    Thijs Kemperman:

    Hoi Ilse,

    Leuk dat je het zo goed naar je zin hebt daar. Zou eerlijk gezegd niets voor mij zijn al die viezigheid:P. Maar zeker een hele vette ervaring. Veel Plezier

    Groeten Thijs

  • 27 April 2013 - 19:49

    May-annemiek:

    Hoi ilse
    leuk dat het goed met je gaat en die andere dames
    en een kleinigheidje blijf je houden,
    en met eten ook ,somige mensen snappen ook niet dat de hollanders rauwe vis( H.Nieuwe) eten
    bv mijn fam in canada
    verschil moet er zijn, en ook meegemaakt hebben
    Ilse wij wensen je een fijne tijd toe,ik zal een orange bitter op je drinken,en veel plezier,
    Groetjes May en Annemiek
    P.S. wist je al dat Liselotte 2tandjes heeft??

  • 27 April 2013 - 20:36

    Malou:

    Klinkt goed allemaal (behalve die viezigheid) maar ach, is goed voor je weerstand;)
    Heel vet dat je hebt mee mogen kijken met een hart ok, lijkt me mooi om te zien!
    Geniet nog van je tijd daar, hoop dat je nog veel interessante dingen gaat zien..
    x

  • 28 April 2013 - 11:05

    Lisanne:

    Joehoe!!!
    Sounds good allemaal!
    Was jij dezelfde soort viezigheid niet al gewend van het klooster ;)
    Fijn in ieder geval om te horen dat alles goed gaat en het goed bevalt! Ik kan me voorstellen dat het meekijken bij een hartoperatie erg indrukwekkend is!

    Hier gaat ie verder goed. Bennie en ik zijn vannacht teruggekomen van vakantie. Hebben het heerlijk gehad, lekker gerelaxt, van de zon genoten en het eiland verkend.
    Dinsdag Queensday vieren! Helaas wordt het niet zo'n mooi weer, rond de 15 graden maar we maken er wel een feestje van :)
    We skypen!

    Kus

  • 28 April 2013 - 21:44

    Mia:

    Hallo zuster Ilse,

    Zo te lezen gaat het allemaal goed daar,hier ook, gisteren heel leuk feest gehad bij Agnes en Jo,was zeer geslaagd! veel plezier nog daar en tot schrijfs.

  • 29 April 2013 - 14:46

    Gera :

    Hoi Ilse,

    Wat schrijf je boeiend en wat fijn dat je zo geniet van al het nieuwe wat op je pad komt.
    Aanvankelijk had ik niet het juiste adres, las wel jullie gezamelijke site. Nu het vakantie is ben ik er echt voor gaan zitten om alle verhalen te lezen. Als een spannend boek leest het. Daardoor ben ik ook een beetje op reis. Floor en Anouk hebben het ook naar hun zin.
    Wat zorg betreft heb je ook al veel meegemaakt. Vast leerzaam, daar hoor ik je nog wel over na de zomer. Geniet van de mooie kindjes en wat verder op je pad komt.
    Hartelijke groet Gera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 02 April 2013
Verslag gelezen: 634
Totaal aantal bezoekers 13285

Voorgaande reizen:

03 April 2013 - 05 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: